Konfiguracja konta UMP w systemie GMail

Aby móc korzystać z tej opcji należy należy posiadać niezależne konto pocztowe w systemie GMail.

Konfiguracja obsługi konta UMP w systemie GMail przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie należy skonfigurować system GMail tak aby łączył się do serwera UMP w celu pobrania wiadomości a następnie w celu wysyłki.

Krok 1. Logujemy się na konto GMail, i przechodzimy do ustawień poczty

krok 1

Krok 2. W ustawieniach wybieramy zakładkę "Konta" i wybieramy "Dodaj posiadane konto pocztowe POP3"

krok 2

Krok 3. W kolejnym kroku wpisujemy przyznany adres email UMP i klikamy "Dalej"

krok 3

Krok 4. Widzimy teraz szczegółowe ustawienia konta UMP do pobierania wiadomości. Konieczne opcje:

      - w polu Hasło należy podać hasło do konta UMP
      - w polu Serwer POP3 należy wybrać adres poczta.ump.edu.pl
      - w polu Port -> 995
      - zaznaczyć opcję "Zawsze korzystaj z bezpiecznego połączenia SSL"

Reszta opcji nie ma wpływu na sposób łączenia się z serwerem UMP i może pozostać nie zmieniona, jednakże jeżeli z konta korzysta druga osoba (konta jednostki itp.) w innym systemie obsługi (outlook, thunderbird, inne konto GMail) należy zaznaczyć opcję "Pozostaw kopię pobranej wiadomości na serwerze". Wiąże się to z koniecznością kontroli zajętej przestrzeni dyskowej dla konta UMP.

krok 4

 

Krok 5. Po wprowadzeniu poprawnych informacji klikamy przycisk "Dodaj konto". System GMail automatycznie sprawdzi wprowadzone ustawienia i jeżeli połączenie przebiegło pomyślnie zostanie wyświetlona odpowiednia informacja z informacją automatycznego przejścia do drugiego etapu (pełna obsługa poczty) konfigurowania poczty UMP. Jeżeli chcemy mieć możliwość wysyłania poczty z uczelnianego adresu e-mail w systemie GMail klikamy przycisk "Dalej"

krok 5

Krok 6. W kolejnym kroku ustawiamy opis adresu e-mail który będzie widoczny u odbiorcy wiadomości, w zależności od potrzeb ustawiamy opcję "traktuj jak alias", więcej informacji pomoc gmail. Przechodzimy dalej.

krok 6

Krok 7. Wyświetlone zostaną teraz szczegółowe informacje konfiguracji serwera UMP dotyczące wysyłki poczty. Wybranie odpowiednich opcji należy przeprowadzić analogicznie do przedstawionego obrazka i użyć uczelnianego serwera SMTP do wysyłki poczty

krok 7

Krok 8. GMail posiada weryfikację własności adresu email za pomocą kodu wysyłanego na dany adres. W tym celu należy zalogować się do poczty UMP poczta.ump.edu.pl i wprowadzić kod z wiadomości weryfikacyjnej "Potwierdzenie dla produktu Gmail - wysyłanie poczty jako admin@ump.edu.pl"

krok 8

Krok 9. Po wprowadzeniu poprawnego kodu,konfiguracja zostaje zakończona.